DEBATA NAD RAPORTEM O STANIE GMINY JARACZEWO

 

 

 

Zgodnie z art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym, Burmistrz Miasta i Gminy Jaraczewo zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja 2024 roku przedstawić Radzie Miasta i Gminy Jaraczewo  raport o stanie gminy.

 

Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.

 

Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi.

 

Nad przedstawionym przez Burmistrza raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady (sekretariat Urzędu Miasta i Gminy Jaraczewo) pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Planowany termin sesji absolutoryjnej to 14 marca 2024 roku.

 

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy (tj. do 13 marca 2024 roku).

 

Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15.

 

Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadza głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.

 

                                                                       Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Jaraczewo

                                                                                             /-/ Roman Matuszak