Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Jaraczewo, ul. Jarocińska 1, 63-233 Jaraczewo
Urząd Stanu Cywilnego - pokój nr 13
Tel. (62) 747 31 02 lub (62) 740 93 86

Podstawę dokonania wpisu aktu zagranicznego stanowi akt zagraniczny wraz z jego urzędowym tłumaczeniem, dokonanym przez tłumacza przysięgłego. Dokumenty złożone w postępowaniu pozostają w Urzędzie Stanu Cywilnego i nie podlegają zwrotowi.
 

Wymagane dokumenty:
Wypełniony wniosek (do pobrania w zakładce: "Wniosek o wpisanie aktu sporządzonego za granicą") oraz odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
 

Termin realizacji:
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie: maksymalnie 1 miesiąca, licząc od daty wpływu wniosku.
 

Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie decyzji o wpisaniu do polskich ksiąg stanu cywilnego zagranicznego aktu wynosi 50,00 zł.
Opłatę można uiścić w Urzędzie Gminy Jaraczewo: w godzinach pracy urzędu (poniedziałek: 8.00 - 16.00; wtorek - piątek: 7.30-15.30).
Opłatę można również uiszczać na rachunek bankowy - Bank Spółdzielczy Jarocin, Oddział w Jaraczewie, Numer Konta 59 8427 0009 0300 0013 2000 0001 tytułem: "opłata za wydanie decyzji o wpisaniu do polskich ksiąg stanu cywilnego zagranicznego aktu".
 

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011 roku Nr 212, poz. 1264 ze zm.);
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 ze zm.).