Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Jaraczewo, ul. Jarocińska 1, 63-233 Jaraczewo
Urząd Stanu Cywilnego - pokój nr 13
Tel. (62) 747 31 02 lub (62) 740 93 86

Osoby uprawnione do otrzymania odpisów aktów stanu cywilnego:
- osoba, której akt dotyczy, 
- wstępni (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie), zstępni (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy, 
- sąd i inne organy państwowe,
- inne osoby, które wykażą w tym interes prawny oraz organizacja społeczna, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.

Dane do wniosku:
Wnioskodawca w pisemnym wniosku winien podać: dane personalne osoby, której akt dotyczy oraz rodzaj aktu (urodzenia/ małżeństwa/ zgonu), datę i miejsce zdarzenia, które akt dokumentuje, cel złożenia wniosku, stosunek pokrewieństwa (jeżeli dokument nie dotyczy wnioskodawcy). W przypadku przesłania wniosku pocztą należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej (gdy wydanie odpisu podlega opłacie zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej).
Wnioski do pobrania w zakładkach: "Wniosek o wydanie odpisu..."
 

Termin realizacji:
Wydanie odpisu aktów stanu cywilnego następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie maksymalnie do 7 dni od daty złożenia wniosku.
 

Opłaty:
- odpis skrócony - 22 zł 
- wielojęzyczny odpis skrócony - 22 zł 
- odpis zupełny - 33 zł
Opłatę można uiścić w Urzędzie Gminy Jaraczewo: w godzinach pracy urzędu (poniedziałek: 8.00-16.00; wtorek - piątek: 7.30-15.30).
Opłatę można również uiszczać na rachunek bankowy - Bank Spółdzielczy Jarocin, Oddział w Jaraczewie, Numer Konta 59 8427 0009 0300 0013 2000 0001 tytułem: "opłata za odpis aktu ........".
 

Podstawa prawna:
Art. 83 Ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011 roku Nr 212, poz. 1264 ze zm.);
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 ze zm.).